Hvad er Shockwave​-behandling?

Shockwavebehandling er en moderne og yderst effektiv behandlingsmetode, hvorved højfrekvente lydbølger påføres et skadet område på kroppen. Med denne innovative metode kan patologiske forandringer af muskler, sener, ligamenter, det vaskulære samt det skeletale område systematisk behandles, og allerede efter 1 eller 2 behandlinger vil de fleste kunne mærke væsentlige forbedringer af tilstanden. Behandlingsmetoderne fjerner smertesymptomerne, genopbygger mobilitet og giver patienten en forbedret livskvalitet.​

Hvordan virker shockwavebehandling?

Shockwave fremskynder patientens helingsprocess ved at aktivere kroppens egne restitueringsmekanismer. Det stimulerer metabolismen og forøger blodcirkulationen - skadet væv bliver gradvist regenereret og heler.

Dette er relevant ved bl.A. Sårbehandling og behandling af arvæv samt behandling af skader indenfor det muskuloskeletale område (muskel-, sener-, ligamentskader og skader I selve bevægeapparatets led (reumatologi)).​

Hvordan udføres shockwavebehandling?

Terapeuten lokaliserer, undersøger og evaluerer det beskadigede område via diagnostisk ultralydsscanning eller shockwave, og vil herefter gennemgå diagnosen med dig. En gelé bliver efterfølgende påført

Området, så lydbølgerne kan introduceres I det skadede område/væv. Efter disse forberedelser sendes trykbølgerne mod området via et applikationshoved, der er tilpasset diagnosens type og omfang, og applikationshovedet bevæges cirkulært henover det berørte område. Dette er en non-invasiv og fuldstændig sikker metode.​

Hvor effektiv er shockwavebehandling?

Efter kun et par behandlingssessioner vil 80% af alle patienter opleve smertefrihed eller væsentlig smertereduktion.​

ÅBNINGSTIDER:

Mandag:​

7.00 - 19.00​

Tirsdag:​

Onsdag:​

Torsdag:​

Fredag:​

7.00 - 16.00​

Lørdag:​

8.00 - 13.00​

Søn- og helligdag:​