Hjemmebehandling

HJEMMEFYSIOTERAPI

Hvis du grundet din sygdom ikke selv er i stand til at komme på klinikken kan vi tilbyde behandling i eget hjem. Lægen skal dog først anbefale og med henvisning ordinere hjemmebehandling.

Vi tilbyder behandling og/eller træning i eget hjem, plejehjem, boinstitutioner, af vores hjemmefysioterapeuter. Vi lægger vægt på høj faglighed og tager udgangspunkt i klientens ønsker, behov, mål og forudsætninger.

Langt de fleste af de patienter, der er berettiget til hjemmebehandling falder ind under den vederlagsfrie ordning. Dvs. at behandlingen er gratis. (se under PRAKTISK INFORMATION om vederlagsfri fysioterapi). Hvis ikke din diagnose hører ind under den vederlagsfrie ordning betales der almindelige takster for hjemmebehandling jvf. Sygesikringens landsdækkende takster for fysioterapi i hjemmet.

Hvis du har brug for fysioterapeutisk hjemmebehandling skal du ringe til egen læge og til os. Her sidder vores sekretær klar til, at besvare eventuelle spørgsmål og fortælle dig hvilke muligheder du har for at få behandling.

Vi kan tilbyde

Vores erfaring er, at der kan være store fordele og tryghed i at få hjemmebehandling og genoptræning i de næromgivelser man fungere i til dagligt. Vi bestræber os på, at vi betjener dig så hurtigt som muligt.

Som udgangspunkt kan vores mobile fysioterapeuter tilbyde de samme ydelser i patientens eget hjem som på klinikken. Behandlingen består af følgende:

• Genoptræning/vedligeholdelses-træning
  • Manuel behandling
  • Kontrakturprofylakse og mobilisering af sengeliggende patienter
  • Funktionel træning (træning af gangfunktion, trappetræning, balance, styrke mm.)
  • Behandling af sengeliggende patienter
  • Smertelindring

Hvis det findes nødvendigt vil behandlingen altid foregå i samarbejde med pårørende, plejepersonale eller andre relevante kontaktpersoner. Derved sikrer vi en professionel behandling under hele forløbet.

Du kan i samråd med din egen læge blive henvist til hjemmebehandling.

Vi har 5 udekørende fysioterapeuter, som giver fysioterapeutisk behandling i dit eget hjem.​

Vi kører hjem til dig, som er bosat i Hedehusene, Taastrup og Roskilde.

Kontakt os gerne ved yderligere information.